Bütün xəbərlər
31 oktyabr, 18:08

OECD-nin təhsil mütəxəssisləri Francesco Avvisati və Selin Wuyts tərəfindən PISA-da Sosial-iqtisadi vəziyyətin ölçüsü hesabatı hazırlanıb. 

“Azərbaycan müəllimi” xəbər verir ki, bu barədə Təhsil İnstitutunun oktyabr ayı üçün Təhsil icmalında hesabat barədə məlumat verilir. Qeyd olunur ki, hesabat Beynəlxalq Şagirdlərin Qiymətləndirilməsi Proqramında (PISA) sosial-iqtisadi statusun (SES) ölçülməsinin təkamülünü ətraflı şəkildə təhlil edir. Hesabatda ölkələrarası müqayisələrin dəqiqliyini, qənaətcilliyini və trendin davamlılığını təmin etmək məqsədilə SES ölçmələrinin müntəzəm olaraq uyğunlaşdırılmasının vacibliyi vurğulanır.

Hesabat PISA kontekstində SES-in ölçülməsinin mürəkkəbliyini ön plana çıxarır. Bu kontekstdə, ölkələr üzrə SES-in təhlili valideynlərin təhsili, məşğuliyyəti və ev təsərrüfatları ilə bağlı hesabatlarının etibarlılığının qorunması vacibliyi vurğulanır. Həmçinin milli, mədəni kontekstlərdəki fərqləri nəzərə alaraq, etibarlı və müqayisə edilə bilən SES məlumatlarının əldə edilməsində baş verən əsas çətinliklər təqdim olunur.

Həmçinin PISA-nın SES-in ölçülməsi metodlarına son onillikdə edilən dəyişikliklərin müzakirəsi də hesabatda öz əksini tapır. Bununla yanaşı, valideynlərin təhsili, məşğuliyyəti, ev təsərrüfatları indekslərinin təkamülü və yeni dəyişənlər haqqında müzakirələr aparılır.

Hesabatda bildirlir ki, PISA 2022-də sualların ardıcıllığı dəyişdirilib. Belə ki, ev təsərrüfatları ilə bağlı suallar, valideynlərin təhsili və məşğuliyyəti ilə bağlı suallardan əvvəl verilmişdir. Bu dəyişikliklərin şagirdlərdən daha rahat məlumat toplamaq məqsədilə edildiyi qeyd edilir.
Bundan əlavə, 2022-ci ildən etibarən ərzaq təhlükəsizliyi, subyektiv sosial-iqtisadi vəziyyət və ev təsərrüfatlarının tərkibi ilə bağlı sualların əlavə edilməsi, şagirdlərin həyat şəraitinin daha yaxşı başa düşülməsinə olan marağın artdığını nümayiş etdirir.

Hesabatın əsas hissəsi, PISA-nın son dövrlərində (2015-2022) SES tendensiyalarının qiymətləndirilməsinə yönəlib. Bu tendensiyaların həqiqi sosial dəyişiklikləri əks etdirib-etdirmədiyi hesabatda müzakirə edilir: Aparılan təhlillər valideynlərin peşə və təhsil səviyyələrində ümumi artımını xüsusi qeyd edir ki, bu da ali təhsilin və peşəkar məşğulluğun artması ilə bağlı daha geniş sosial tendensiyalara uyğundur. Lakin bəzi ölkələrdə, məsələn, Böyük Britaniya və Almaniya, valideyn peşəsi hesabatları üçün məlumat boşluqlarının artması məlumatların qorunması prosesindən irəli gəldiyini vurğulayır.

Hesabatda ev təsərrüfatlarına sahiblik indeksindəki azalma əsasən evlərdə kitabların sayının azalması ilə izah edilir. Texnoloji irəliləyişlərin bəzi elementləri daha əlçatan, digərlərini isə az əhəmiyyətli hala gətirdiyi üçün bu, zamanla indeksin müqayisəyə yararlılığına dair narahatlığa səbəb olur.
Hesabatın həmçinin valideyn hesabatları ilə müqayisədə sosial-iqtisadi statusun (SES) ölçülməsinin komponentləri üzrə şagirdlər tərəfindən bildirilən məlumatların etibarlılığını araşdırır. Müəlliflər, şagirdlərin valideynlərinin peşəsi və təhsili ilə bağlı verdikləri hesabatların düzgünlüyünü qiymətləndirmək üçün eksperimentlər aparıblar.

Qeyd olunur ki, şagird və valideyn hesabatları arasında əhəmiyyətli uyğunsuzluqlar müəyyən edilir. Belə ki, şagirdlər tez-tez valideynlərinin təhsil səviyyələrini həddən artıq qiymətləndirir və öz peşə statuslarını az bildirirlər. Bu qeyri-dəqiqliklər, şagirdlərin valideynlərin demoqrafik məlumatları haqqında məhdud bilikləri ilə əlaqələndirilir.

Bununla yanaşı, ərzaq təhlükəsizliyi, subyektiv sosial-iqtisadi status və ev təsərrüfatlarının tərkibi kimi yeni dəyişənlərin daxil edilməsi, PISA-nın şagirdlərin sosial-iqtisadi mühitləri haqqında daha dolğun mənzərəni diqqətə çəkmək üçün davamlı səylərini nümayiş etdirir. Bu dəyişənlər, SES-in təhlilinə dərinlik qataraq, tədqiqatçılara şagirdlərin ailələrinin maddi sərvətini və sosial mövqelərini necə qəbul etdiklərini, eləcə də əsas ehtiyaclarının ödənilməsi məsələlərini nəzərə almağa imkan verir.

Nəticə

Bu hesabat PISA-da sosial-iqtisadi statusun ölçülməsindəki çətinliklərin, irəliləyişlərin hərtərəfli və yaxşı tədqiq edilmiş icmalını təqdim edir. O, milli qiymətləndirmələrlə bağlı mürəkkəbliyi, SES ölçülməsində dəqiqliyi, etibarlılığı və uyğunluğu qorumaq üçün davamlı təkmilləşdirmələrin zəruriliyini vurğulayır. Yeni dəyişənlərin, eksperimental yanaşmaların daxil edilməsi, İƏİT-nin cəmiyyətdəki dəyişikliklərə və yaranan tədqiqat ehtiyaclarına cavab olaraq öz metodologiyasını təkmilləşdirməyə sadiq olduğunu göstərir. Eyni zamanda, hesabat, xüsusilə valideyn peşəsi və təhsili sahələrində şagird tərəfindən bildirilən məlumatlara etibar etməyin məhdudiyyətlərini də vurğulayır.

Mənbə: Avvisati, F. and C. Wuyts (2024), "The Measurement of Socio-economic Status in PISA", OECD Education Working Papers, No. 321, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/0c5b793c-en.

Şərhlər

Xəbər lenti

29 aprel, 11:11

BANM-də süni intellekt və enerjinin gələcəyi mövzusunda konfrans keçirilib

29 aprel, 11:02

ADMİU-nun müəllimi Beynəlxalq Festivalın Qran-pri qalibi olub

29 aprel, 11:01

NDU-da “Beynəlxalq təlim aylığı” çərçivəsində professor Qərib Mürşüdov təlim keçib

29 aprel, 10:52

Çıxışına görə şəkli Kembric Birliyinin divarından asıldı – 23 yaşlı azərbaycanlı kimdir?

29 aprel, 10:45

Təhsil işçiləri üçün maarifləndirici təlimlər başlayıb

29 aprel, 10:44

Cənubi Koreyadan tələbələrin BANM-də təhsil alması üçün fikir mübadiləsi aparılıb

29 aprel, 10:13

Şəxsiyyətin formalaşması, təhsil və milli suverenlik – “Çağdaş təhsildə təşkilatlanma”

29 aprel, 09:59

Bakıda "Rəqəmsallaşma və süni intellektin iş yerlərinə təsiri" mövzusunda konfrans keçirilib

29 aprel, 09:50

“Gənc istedadlar” liseyində “Narkomaniyaya yox deyək!” mövzusunda tədbir keçirilib

29 aprel, 09:42

Ulu Öndərə həsr olunmuş seminar keçirilib

28 aprel, 18:12

Zərifə Əliyevanın adını daşıyan məktəbdə xatirəsi anılıb

28 aprel, 18:05

Gəncədə Beynəlxalq İKT-də Qızlar Gününə həsr olunmuş tədbir keçirilib

28 aprel, 17:00

Sevgi ilə böyüyən uşaqlar: İnternat tipli gimnaziyada bir gün 

28 aprel, 16:27

“Müasir metodist” layihəsi çərçivəsində vebinar təşkil olunub

28 aprel, 15:58

Şəhid ailəsi üzvləri üçün vakansiya seçiminin nəticələri açıqlandı

28 aprel, 15:55

"Cinayət prosesində uşaq hüquqlarının müdafiəsi" mövzusunda təlim keçirilir

28 aprel, 15:48

Malayziya və Azərbaycan universitetləri arasında əməkdaşlıq müzakirə edilib

28 aprel, 15:13

Məktəblilər BDU-da olublar

28 aprel, 15:13

Müəllimlikdən başlayan ömür yolu

28 aprel, 15:02

TKTA rəhbərliyi region universitetlərində bir sıra görüşlər keçirib

Digər xəbərlər

Digər xəbərlər tapılmadı

Search not found

Qəzetimizə abunəlik

"Azərbaycan müəllimi" qəzetindən ən son xəbərləri və xüsusi təklifləri əldə etmək üçün abunə olun

2025 © "Azərbaycan müəllimi" qəzeti. Bütün müəllif hüquqları qorunur. Məlumatdan istifadə zamanı istinad mütləqdir. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə hiperlink qoyulmalıdır.