21 noyabr 2024

Bütün xəbərlər
test
31 oktyabr, 18:08
186

OECD-nin təhsil mütəxəssisləri Francesco Avvisati və Selin Wuyts tərəfindən PISA-da Sosial-iqtisadi vəziyyətin ölçüsü hesabatı hazırlanıb. 

“Azərbaycan müəllimi” xəbər verir ki, bu barədə Təhsil İnstitutunun oktyabr ayı üçün Təhsil icmalında hesabat barədə məlumat verilir. Qeyd olunur ki, hesabat Beynəlxalq Şagirdlərin Qiymətləndirilməsi Proqramında (PISA) sosial-iqtisadi statusun (SES) ölçülməsinin təkamülünü ətraflı şəkildə təhlil edir. Hesabatda ölkələrarası müqayisələrin dəqiqliyini, qənaətcilliyini və trendin davamlılığını təmin etmək məqsədilə SES ölçmələrinin müntəzəm olaraq uyğunlaşdırılmasının vacibliyi vurğulanır.

Hesabat PISA kontekstində SES-in ölçülməsinin mürəkkəbliyini ön plana çıxarır. Bu kontekstdə, ölkələr üzrə SES-in təhlili valideynlərin təhsili, məşğuliyyəti və ev təsərrüfatları ilə bağlı hesabatlarının etibarlılığının qorunması vacibliyi vurğulanır. Həmçinin milli, mədəni kontekstlərdəki fərqləri nəzərə alaraq, etibarlı və müqayisə edilə bilən SES məlumatlarının əldə edilməsində baş verən əsas çətinliklər təqdim olunur.

Həmçinin PISA-nın SES-in ölçülməsi metodlarına son onillikdə edilən dəyişikliklərin müzakirəsi də hesabatda öz əksini tapır. Bununla yanaşı, valideynlərin təhsili, məşğuliyyəti, ev təsərrüfatları indekslərinin təkamülü və yeni dəyişənlər haqqında müzakirələr aparılır.

Hesabatda bildirlir ki, PISA 2022-də sualların ardıcıllığı dəyişdirilib. Belə ki, ev təsərrüfatları ilə bağlı suallar, valideynlərin təhsili və məşğuliyyəti ilə bağlı suallardan əvvəl verilmişdir. Bu dəyişikliklərin şagirdlərdən daha rahat məlumat toplamaq məqsədilə edildiyi qeyd edilir.
Bundan əlavə, 2022-ci ildən etibarən ərzaq təhlükəsizliyi, subyektiv sosial-iqtisadi vəziyyət və ev təsərrüfatlarının tərkibi ilə bağlı sualların əlavə edilməsi, şagirdlərin həyat şəraitinin daha yaxşı başa düşülməsinə olan marağın artdığını nümayiş etdirir.

Hesabatın əsas hissəsi, PISA-nın son dövrlərində (2015-2022) SES tendensiyalarının qiymətləndirilməsinə yönəlib. Bu tendensiyaların həqiqi sosial dəyişiklikləri əks etdirib-etdirmədiyi hesabatda müzakirə edilir: Aparılan təhlillər valideynlərin peşə və təhsil səviyyələrində ümumi artımını xüsusi qeyd edir ki, bu da ali təhsilin və peşəkar məşğulluğun artması ilə bağlı daha geniş sosial tendensiyalara uyğundur. Lakin bəzi ölkələrdə, məsələn, Böyük Britaniya və Almaniya, valideyn peşəsi hesabatları üçün məlumat boşluqlarının artması məlumatların qorunması prosesindən irəli gəldiyini vurğulayır.

Hesabatda ev təsərrüfatlarına sahiblik indeksindəki azalma əsasən evlərdə kitabların sayının azalması ilə izah edilir. Texnoloji irəliləyişlərin bəzi elementləri daha əlçatan, digərlərini isə az əhəmiyyətli hala gətirdiyi üçün bu, zamanla indeksin müqayisəyə yararlılığına dair narahatlığa səbəb olur.
Hesabatın həmçinin valideyn hesabatları ilə müqayisədə sosial-iqtisadi statusun (SES) ölçülməsinin komponentləri üzrə şagirdlər tərəfindən bildirilən məlumatların etibarlılığını araşdırır. Müəlliflər, şagirdlərin valideynlərinin peşəsi və təhsili ilə bağlı verdikləri hesabatların düzgünlüyünü qiymətləndirmək üçün eksperimentlər aparıblar.

Qeyd olunur ki, şagird və valideyn hesabatları arasında əhəmiyyətli uyğunsuzluqlar müəyyən edilir. Belə ki, şagirdlər tez-tez valideynlərinin təhsil səviyyələrini həddən artıq qiymətləndirir və öz peşə statuslarını az bildirirlər. Bu qeyri-dəqiqliklər, şagirdlərin valideynlərin demoqrafik məlumatları haqqında məhdud bilikləri ilə əlaqələndirilir.

Bununla yanaşı, ərzaq təhlükəsizliyi, subyektiv sosial-iqtisadi status və ev təsərrüfatlarının tərkibi kimi yeni dəyişənlərin daxil edilməsi, PISA-nın şagirdlərin sosial-iqtisadi mühitləri haqqında daha dolğun mənzərəni diqqətə çəkmək üçün davamlı səylərini nümayiş etdirir. Bu dəyişənlər, SES-in təhlilinə dərinlik qataraq, tədqiqatçılara şagirdlərin ailələrinin maddi sərvətini və sosial mövqelərini necə qəbul etdiklərini, eləcə də əsas ehtiyaclarının ödənilməsi məsələlərini nəzərə almağa imkan verir.

Nəticə

Bu hesabat PISA-da sosial-iqtisadi statusun ölçülməsindəki çətinliklərin, irəliləyişlərin hərtərəfli və yaxşı tədqiq edilmiş icmalını təqdim edir. O, milli qiymətləndirmələrlə bağlı mürəkkəbliyi, SES ölçülməsində dəqiqliyi, etibarlılığı və uyğunluğu qorumaq üçün davamlı təkmilləşdirmələrin zəruriliyini vurğulayır. Yeni dəyişənlərin, eksperimental yanaşmaların daxil edilməsi, İƏİT-nin cəmiyyətdəki dəyişikliklərə və yaranan tədqiqat ehtiyaclarına cavab olaraq öz metodologiyasını təkmilləşdirməyə sadiq olduğunu göstərir. Eyni zamanda, hesabat, xüsusilə valideyn peşəsi və təhsili sahələrində şagird tərəfindən bildirilən məlumatlara etibar etməyin məhdudiyyətlərini də vurğulayır.

Mənbə: Avvisati, F. and C. Wuyts (2024), "The Measurement of Socio-economic Status in PISA", OECD Education Working Papers, No. 321, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/0c5b793c-en.

Xəbər lenti

21 noyabr, 12:12
4

Elm və təhsil naziri Balakəndə vətəndaşları qəbul edəcək

21 noyabr, 11:03
12

İqlim Elm Olimpiadasının mükafatlandırma mərasimi keçirilib

21 noyabr, 11:03
37

Azərbaycan universitetləri "Times Higher Education" reytinqində TOP 500-də yer alıb

21 noyabr, 10:51
32

Emin Əmrullayev: “60 manatı 80 və ya 90 manat etsək, elmimiz 20-30 faiz irəli getməyəcək”

21 noyabr, 10:09
13

Pakistan universitetinin nümayəndələri AzTU-da olublar

21 noyabr, 09:42
29

Bayıldakı Zəngilan məktəbi Reza Deqatinin vəsaiti hesabına tikilib

21 noyabr, 09:22
25

Reza Deqati: Mən fotoqraf kimi tanınmışam, amma əslində müəlliməm

21 noyabr, 09:08
10

Azərbaycanda “Silicon Vadisi” bazası əsasında yeni İT Akademiyası fəaliyyətə başlayır

21 noyabr, 09:04
13

ADNSU-da Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri Universiteti ilə birgə simpozium keçirilib

20 noyabr, 23:24
19

Nazir: 4400 məktəbimizin təxminən 1500-də şagird sayı 100-dən azdır, rasionallaşmaya getməliyik

20 noyabr, 23:10
18

Dövlət sifarişi ilə oxuyan tələbələr üçün ayrılan təhsil xərcləri artırılır

20 noyabr, 22:57
15

35 ölkədən 100 nəfər "Heydər Əliyev adına Beynəlxalq Təhsil Qrantı”na layiq görülüb

20 noyabr, 22:48
22

Gələn il daha çox tələbə təhsil krediti ala biləcək

20 noyabr, 22:36
19

Türkiyə-Azərbaycan Universitetinin fəaliyyəti üçün 10 milyon manat ayrılacaq

20 noyabr, 22:26
27

Qarabağ Universitetinə tələbə qəbulu artırılacaq

20 noyabr, 22:18
22

Nazir: Hər il 500 nəfərədək gəncin xaricdə ali təhsil alması təmin olunacaq

20 noyabr, 22:01
24

Gələn tədris ilindən SABAH proqramının əhatə dairəsi genişləndiriləcək

20 noyabr, 21:49
38

Növbəti ildə “Məktəblinin dostu” layihəsinə 7 milyon manat ayrılacaq

20 noyabr, 21:47
42

Adambaşına maliyyələşmə sisteminə keçən peşə məktəblərinin sayı artırılacaq

20 noyabr, 21:41
63

Növbəti il daha 750 metodist işə cəlb olunacaq

Şərhlər (0)

Qəzetimizə abunəlik

"Azərbaycan müəllimi" qəzetindən ən son xəbərləri və xüsusi təklifləri əldə etmək üçün abunə olun

2024 © "Azərbaycan müəllimi" qəzeti. Bütün müəllif hüquqları qorunur. Məlumatdan istifadə zamanı istinad mütləqdir. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə hiperlink qoyulmalıdır.