Bütün xəbərlər
21 fevral, 18:23

Aydın dillə yazılmış, rahat qavranılan dərsliklər keyfiyyətli təhsilin əsas komponentlərindəndir. Bəs bugünkü dərsliklər şagirdlər üçün kifayət qədər anlaşıqlıdırmı?

"Azərbaycan müəllimi” olaraq mövzu ilə bağlı mütəxəssislərin fikirlərini öyrəndik.

Azərbaycan Təhsil İnstitutundan sorğumuza cavab olaraq bildirilib ki, riyaziyyat, kimya, bologiya, həyat bilgisi kurikulumları təkmilləşdilib, yeni yazılan təbiət fənn kurikulumu isə 2024 cü ildə təsdiq edilib. 5 fənn (Azərbaycan dili (tədris dili), ədəbiyyat, fizika, informatika, coğrafiya) kurikulumu təkmilləşdirilib və təsdiqlənmə mərhələsindədir. 3 fənn (Azərbaycan tarixi, ümumi tarix, xarici dil) kurikulumunun təkmilləşdirilməsi yekunlaşmaq üzrədir. Digər fənlərin kurikulumlarının təkmilləşdirilməsinə başlanılıb.

Məsələnin digər tərəfi isə dərsliklərin təkcə proqram baxımından deyil, məzmun və dil baxımından nə dərəcədə effektiv olmasıdır. Eyni zamanda bu gün təkmilləşdirilən dərsliklərin tədrisdə kütləvi şəkildə istifadə edilməsi üçün ən azı iki il zaman lazımdır. 

Bu mövzuda Azərbaycan Dillər Universitetinin müəllimi, ədəbiyyatşünas Qismət Rüstəmov bildirib ki, bəzi dərsliklərdə mətnlər tərcüməyə bənzədiyi üçün şagirdlər üçün qavranılması çətin olur:

“Bəzən adama elə gəlir ki, bu mətnlər başqa dildən uğursuz uyğunlaşdırmadır. Mövcud dərsliklərin anlaşıqlığını dəqiq qiymətləndirmək üçün geniş sorğulara və detallı təhlilə ehtiyac var”.

Onun sözlərinə görə, Azərbaycan dili və ədəbiyyat dərsliklərində üslub xətaları çoxdur. Ədəbiyyat dərsliklərinin tarixi-xronoloji prinsipə əsasən hazırlanması bir çox problemlər yaradır:

“Məsələn, 5-6-cı sinif şagirdlərinə Füzuli və Nəsimi kimi mürəkkəb poetik dili olan müəlliflər təqdim edilir. Onlar bu mətnləri anlamaq əvəzinə sadəcə əzbərləməli olurlar. Ədəbiyyat tədrisində məntiq sadədən mürəkkəbə doğru qurulmalı, aşağı siniflərdə daha çox hekayə və əhvalatlara fokuslanılmalıdır".

Qismət Rüstəmov həmçinin ana dili dərsliklərindəki metodoloji problemlərə də toxunub:

“Ana dilini öyrətməli olan dərsliyin özündə dil problemlidir. Üstəlik, dərsliklərimiz yaxşı redaktora ehtiyac duyur. Redaktor institutunun sıradan çıxması böyük faciədir. Dil haqqında çoxsaylı illüziyalar var, onlardan biri də ünsiyyət illüziyasıdır, yəni hamı hər gün bu dildə danışır deyə, elə bilir ki, onu çox yaxşı bilir, halbuki nitq və dil ayrı anlayışlardır”.

Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin Uşaq ədəbiyyatı şöbəsinin rəhbəri Qəşəm Nəcəfzadə də bu fikirlərlə razıdır. O, Azərbaycan dili dərsliklərində təqdim edilən ədəbi materialların çox bəsit olduğunu bildirir və üslub xətalarının geniş yayıldığını qeyd edir:

“Dərsliklərdəki məqalələr və şeirlər uşaqlara vətənpərvərlik və insanpərvərlik aşılamalıdır. Dərsliklərin müzakirələrinə müxtəlif fikirli, tənqidi düşünə bilən mütəxəssis cəlb olunmalıdır”.

Qəşəm Nəcəfzadə dərsliklərdə müəllif adlarının natamam yazılmasını da ciddi problem kimi dəyərləndirir:

“Məsələn, müəllif "N.Həsənov" olaraq qeyd olunur. Şagirdlər müəllifin kim olduğunu bilmir. Halbuki biz Abdulla Şaiqi, Mirzə Ələkbər Sabiri məhz dərsliklərdən öyrənmişik. Müasir şagirdlər isə kimlərdən nə öyrəndiklərini bilmirlər”.

O, dərsliklərdə cümlə quruluşu səhvləri və ifadə xətalarının da tez-tez rast gəlinən hallar olduğunu vurğulayır:

"Məsələn: "Mən daha yekə oğlanam, gərək elektrikə dəyməsin əlim” – burada işlənən “yekə” sözü məzmuna uyğun gəlmir və ədəbi dilə aid deyil”.

Mütəxəssislərin fikrincə, dərsliklərin yenidən hazırlanması və müasir tələblərə uyğun təkmilləşdirilməsi vacibdir. Seçilən mətnlər, dil qaydaları və üslub peşəkar səviyyədə işlənməli, tədris proqramı şagirdlərin yaş qrupuna uyğunlaşdırılmalıdır.

Şərhlər

Xəbər lenti

22 fevral, 21:30

“Balaca xəzinələr” qrant layihəsinin icrası davam edir

22 fevral, 15:16

Naxçıvanda bağçalara müdir vəzifəsinə işə qəbulun test mərhələsi keçirilib

22 fevral, 11:45

Şagirdlərin elektron yerdəyişməsinə fevralın 25-də başlanılır

21 fevral, 22:19

"Yüksəliş" müsabiqəsi iştirakçılarının təşəbbüsü ilə forum keçirilib

21 fevral, 21:13

“Nar” “Böyük Qayıdış” mövzusunda rəsm müsabiqəsi keçirib

21 fevral, 21:10

Məhkəmə sertifikasiyadan kəsilən müəllimin tələbini rədd etdi

21 fevral, 18:50

MİQ-ə hazırlaşanlar üçün önəmli xəbər - Təhsil İnstitutu açıqladı

21 fevral, 16:45

Tələbələrin riyaziyyat üzrə yaz düşərgəsinə qeydiyyat başlayıb

21 fevral, 15:34

Elm və təhsil naziri Abşeronda vətəndaşları qəbul edib

21 fevral, 15:32

AzMİU-da tələbələrin əl işlərindən ibarət sərgi açılıb

21 fevral, 15:22

NDU-da akademik nailiyyətləri yüksək olan tələbələrə “TələbəPlus” kartları təqdim edilib

21 fevral, 14:51

Peşə təhsili müəssisələrinin rəhbərləri üçün təlimlər keçirilib

21 fevral, 14:49

BMU-İNHA İDP tələbələri hakaton yarışlarında qalib gəliblər

21 fevral, 14:46

AzMİU-da iqtisadi təhlükəsizlik məsələsi müzakirə edilib

21 fevral, 14:38

Paytaxt məktəblərində Beynəlxalq Ana Dili Günü qeyd edilib

21 fevral, 14:33

Məktəblərdə fəaliyyət göstərən metodistlər üçün vebinar keçirilib

21 fevral, 14:27

Paytaxt məktəblərində psixoloqların işə qəbulu müsabiqəsinə start verilir

21 fevral, 14:01

Bəxtiyar Vahabzadənin 100 illik yubileyi qeyd ediləcək

21 fevral, 13:43

"Heç bir hal müəllimin şiddət göstərməsinə haqq qazandıra bilməz" – Mütəxəssis rəyi

Digər xəbərlər

Digər xəbərlər tapılmadı

Search not found

Qəzetimizə abunəlik

"Azərbaycan müəllimi" qəzetindən ən son xəbərləri və xüsusi təklifləri əldə etmək üçün abunə olun

2025 © "Azərbaycan müəllimi" qəzeti. Bütün müəllif hüquqları qorunur. Məlumatdan istifadə zamanı istinad mütləqdir. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə hiperlink qoyulmalıdır.