Bütün xəbərlər
17 iyun, 17:50

Yay tətilini uşaqlar da, valideynlər də səbirsizliklə gözləyirlər. Gözəl hava, uzun günlər, rahat rejim və məktəb öhdəliklərindən azad vaxt onların sosiallaşması, istirahət etməsi və fərdi maraqları ilə məşğul olması üçün unikal imkan yaradır. Lakin təhsildə fasilə də düzgün planlaşdırılmalıdır. Əks halda bu xüsusilə ibtidai və orta təhsil səviyyəsində bilik və bacarıqların itkisi ilə nəticələnə bilər. Bu səbəbdən yay tətilinin həm istirahət, həm də inkişaf dövrü kimi təşkil edilməsi vacibdir.

“Amerika təhsil tədqiqatları” jurnalında (American Educational Research Journal) dərc olunan araşdırmalara görə, 1-8-ci sinif şagirdləri yay aylarında tədris ili ərzində qazandıqları biliklərin təxminən 17-34 faizini itirirlər. Mütəxəssislər bu itkini “öyrənilənlərin yayda itirilməsi” (summer learning loss) adlandırırlar. Sorğunun nəticələrinə görə, bu baxımdan ən çox təsirə məruz qalan sahələr riyaziyyat və oxu bacarıqlarıdır.

Əgər bu itkilər hər il təkrarlanarsa, uzunmüddətli akademik inkişaf üçün ciddi nəticələr yarada bilər. Tədris ili başlayanda şagirdlər daha əvvəl öyrəndiklərini yenidən xatırlamaq üçün vaxt itirir, müəllimlər isə yeni mövzulara keçmək əvəzinə bir müddət əvvəlki dərsləri təkrar etməyə məcbur olurlar. Bu həm vaxt itkisi yaradır, həm də şagirdlərin öyrənməyə qarşı motivasiyalarının azalmasına səbəb ola bilər.

Təhsilin davamlılığı prosesində valideynlərin rolu danılmazdır. Yay aylarında şagirdlərin öyrənməyə davam etməsində valideynlərin iştirakı vacib amildir. Uşaqlarla birlikdə gündəlik oxu saatı təyin etmək, onlara suallar verməklə mütaliəni müzakirəyə çevirmək, yazı yazmağa həvəsləndirmək onların dil bacarıqlarını qoruyub inkişaf etdirmək üçün effektiv üsullardır. Məsələn, valideynlər gündə bir qısa mətn oxuyub sonra bu sualları verə bilərlər:

– Hekayənin əsas ideyası nə idi?

– Sən personajın yerində olsaydın, nə edərdin?

– Oxuduğun mətn sənə nə öyrətdi?

Bu cür suallar uşağın tənqidi düşünmə bacarığını inkişaf etdirir və onun öz fikrini ifadə etməsinə yardımçı olur.

Valideynlər övladlarının maraq dairəsini nəzərə alaraq onları müxtəlif mövzularda araşdırmalara sövq edə bilərlər. Məsələn, bir mövzu seçib bu haqda qısa təqdimat hazırlamağı tapşırmaq uşaqlarda tədqiqat və təqdimetmə bacarıqlarının inkişafına kömək edir. Ailəvi film izləmə saatları da öyrənmək fürsətinə çevrilə bilər. Filmdən sonra “Bu film sənə nə hiss etdirdi?”, “Səncə, bu hadisə real həyatda baş versəydi, nə olardı?” kimi suallar verməklə tənqidi düşünmə bacarıqlarını aşılamaq mümkündür. Bundan əlavə, gündəliklər və ya həftəlik “Günüm necə keçdi?” mövzusunda yazılar yazdırmaq həm ifadə etmək, həm də yazmaq qabiliyyətinin inkişafına təkan verə bilər.

Müəllimlər tədris ili bitməzdən əvvəl şagirdlər üçün ev tapşırıqları, müstəqil layihələr, oxu siyahıları və internet resursları ilə zənginləşdirilmiş dəstlər hazırlaya bilərlər. Bu resurslar şagirdlərə tətil zamanı məqsədli şəkildə işləmək imkanı verir.

Xüsusilə kompüterə çıxışı məhdud olan ailələr üçün çap resursları hazırlamaq faydalı olar. Hər bir sinif səviyyəsinə uyğun olaraq fonetik təlimlər, qrammatik tapşırıqlar, mətn anlama fəaliyyətləri ilə zənginləşdirilmiş dəftərlər hazırlamaq tədris prosesi ilə əlaqənin qorunmasına xidmət edə bilər.

Yay öyrənməsi yalnız ənənəvi üsullarla məhdudlaşdırılmamalıdır. Bu prosesdə alternativ öyrənmə yolları da olduqca faydalıdır. Şagirdlərə qeyri-formal öyrənmə yolları təqdim etməklə onları həm əyləndirmək, həm də maarifləndirmək olar. Məsələn:

– Oxu və ya yazı müsabiqələri təşkil etməklə şagirdlərin aktivliyini stimullaşdırmaq olar.

– Uşaqlar evdə istirahət edərkən belə təhsil podkastları və sənədli filmlər vasitəsilə dünyanı öyrənməyə davam edə bilərlər.

– Virtual muzey turları, elmi mərkəzlərə səfərlər, təbiət yürüşləri və ictimai layihələrdə iştirak yay tətilini mənalı və zəngin edən fəaliyyətlərdir.

Yay tətilləri həm də şagirdlərin fərdi maraqlarını inkişaf etdirmələri, yeni bacarıqlar öyrənmələri və yaradıcılıqlarını ifadə etmələri üçün əla fürsətdir. Layihə əsaslı öyrənmə bu baxımdan çox faydalıdır:

– Öz animasiyasını yaratmaq,

– Sadə robot düzəltmək,

– Öz gündəliyini yazmaq,

– Ətraf mühitin qorunmasına dair təşəbbüslər irəli sürmək,

– Sadə təcrübələrlə evdə elmə maraq oyatmaq.

Bütün bunlar həm əyləncəli, həm də maarifləndiricidir.

“YouTube”, “Khan Academy”, “Scratch” və “Instructables” kimi platformalar bu cür fəaliyyətlər üçün geniş imkanlar təqdim edir.

Unutmayaq ki, yay təkcə istirahət və tətil dövrü deyil, eyni zamanda fərdi inkişaf, yeni maraqlar və təhsil imkanları açan bir mərhələdir. Şagirdlərin yay aylarında tədrisdən tamamilə uzaq qalmaması üçün valideynlər, müəllimlər və icmalar birlikdə hərəkət etməli, uşaqlara balanslaşdırılmış – həm istirahət, həm də öyrənməyə əsaslanan mühit yaratmalıdırlar.

Amerikalı alimlər K.L.Alexandr, S.Pitkok və M.Boulayın “Yay tətilində bilik itkisi: nələri bilirik və nə etməliyik? (The summer slide: what we know and can do about summer learning loss) kitabında bu mövzu geniş araşdırılıb. Mütəxəssislər bildirir ki, təhsildə fasilə olmur, o sadəcə formasını dəyişir. Yay aylarında yaradılan bu maraqlı və zəngin öyrənmə təcrübələri şagirdlərin yeni tədris ilinə motivasiya ilə başlamasına zəmin yaradır.

ABŞ-nin Harvard Universitetinin “Graduate School of Education” bölməsinin araşdırmalarında qeyd olunur ki, yay tətilində öyrənməyə davam edən uşaqlar tədris ilinə daha az bilik itkisi ilə qayıdır, həm riyazi, həm də dil bacarıqları baxımından daha sürətlə irəliləyirlər. Bu isə onu göstərir ki, yay aylarında öyrənməyə uyğun mühitin qurulması yalnız cari ilin deyil, gələcək akademik uğurların da təməlidir.

Mənbə: “Azərbaycan məktəbi” jurnalı 

Şərhlər

Xəbər lenti

11 iyul, 21:38

“Xankəndidə işləmək istəyirəm” – MİQ imtahanından yüksək bal toplayan müəllim

11 iyul, 19:52

Gənclərə fotoqrafiya üzrə təlim kursu keçirilir

11 iyul, 17:21

Lənkəran məktəbindən böyük uğur: Bir sinifdən 9 qırmızı attestat

11 iyul, 17:02

“MİQ məktəblərdə yüksək bilikli kollektiv formalaşdırır” – İmtahandan uğurla keçən müəllim

11 iyul, 16:59

Məktəblərdə riyaziyyatın öyrədilməsi metodikası

11 iyul, 16:23

9 illik fasilədən sonra geri döndü – MİQ-də rekord bal topladı

11 iyul, 15:55

MDU-nun tələbələri üçün mentor proqramı fəaliyyətə başlayır

11 iyul, 15:52

Kenquru Beynəlxalq Riyaziyyat Müsabiqəsinin qalibləri üçün yay düşərgəsi təşkil olunub

11 iyul, 14:55

BMU Pekin İnformasiya Elmləri və Texnologiyaları Universiteti ilə əməkdaşlığa başlayır

11 iyul, 14:33

Mikayıl Cabbarov: Təhsilin bütün səviyyələrində rəqəmsal biliklərin aşılanması əhəmiyyətlidir

11 iyul, 14:23

“Elm və təhsil obyektivdə" foto-video müsabiqəsinə qeydiyyat bitdi

11 iyul, 14:20

Vaşinqton Universitetinin professoru Pedaqoji Kollecdə seminar keçirib

11 iyul, 13:53

AzMİU-da sərbəst güləş turnirinə start verilib

11 iyul, 13:31

Biz o yerlərə qayıdacağıq…

11 iyul, 12:50

Liseylərə imtahan verən 200 şagirdin nəticəsi yenidən araşdırılacaq – Komissiya yaradılıb

11 iyul, 12:45

Lisey və gimnaziyalara qəbul imtahanının nəticələri AÇIQLANDI

11 iyul, 12:42

BDU-da yüksək bal toplayanlar üçün yeni təqaüd təsis edilib

11 iyul, 12:25

İspaniya universitetinin Azərbaycanda fəaliyyətə başlama imkanı nəzərdən keçirilir – Səfir

11 iyul, 12:15

Sabahın hava proqnozu açıqlanıb

11 iyul, 11:38

MİQ üzrə müsabiqənin test imtahanı mərhələsi yekunlaşıb

Digər xəbərlər

Digər xəbərlər tapılmadı

Search not found

Qəzetimizə abunəlik

"Azərbaycan müəllimi" qəzetindən ən son xəbərləri və xüsusi təklifləri əldə etmək üçün abunə olun

2025 © "Azərbaycan müəllimi" qəzeti. Bütün müəllif hüquqları qorunur. Məlumatdan istifadə zamanı istinad mütləqdir. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə hiperlink qoyulmalıdır.