Xəbər lenti

16 iyul, 20:46

İsmayıllı məktəbinin bir sinfinin 4 şagirdi qızıl nişan alıb

16 iyul, 17:21

"Buradakı tələbələr çox şanslıdırlar" – Türkiyəli akademik

16 iyul, 16:10

Peşə məktəblərinə qəbulun vaxtı açıqlandı

16 iyul, 15:57

“WorldSkills Azerbaijan” milli bacarıq yarışının qalibləri açıqlanıb

16 iyul, 15:43

Magistratura, rezidentura və kolleclərə tələbə qəbulunun nəticələri müzakirə edilib

16 iyul, 15:28

50 il əvvələ döndülər – 1970-ci illərin tələbələri Xankəndidə

16 iyul, 15:17

BMU məzunu tam təqaüdlə Şanxay Universitetinə qəbul olub

16 iyul, 14:11

3 yaşında piano istədi, 11 yaşında səhnəni fəth etdi – Aylinin uğur hekayəsi

16 iyul, 13:34

Zədələndi, xallarını azaltdı, amma Avropa çempionu oldu

16 iyul, 13:23

Hava şəraiti ilə bağlı xəbərdarlıq edilib

16 iyul, 12:52

Magistraturaya qəbul imtahanında esse ilə bağlı minimal tələb qoyula bilər

16 iyul, 12:30

Məleykə Abbaszadə: Sistem işləmirsə, subbakalavrın qəbul qaydalarına yenidən baxılmalıdır 

16 iyul, 12:16

Abituriyentlərin ixtisas seçimi ilə bağlı maraqları dəyişməz qalır - DİM sədri

16 iyul, 12:09

Tərbiyəçi-müəllim olmaq istəyənlərin nəzərinə: Vakansiya elan edilib

16 iyul, 12:06

Məleykə Abbaszadə: Plan yerlərinin 90 faizindən çoxunun dolacağı gözlənilir

16 iyul, 11:13

“Azərbaycan İES”də MDU-nun Təhsil Mərkəzi açılacaq

16 iyul, 10:59

Direktor işləmək istəyənlər üçün müsahibənin keçirilmə tarixləri bəlli olub

16 iyul, 10:12

TKTA Milli Aviasiya Akademiyasında təlim keçirib

16 iyul, 09:50

“Müasir metodist” layihəsi çərçivəsində təlimlər davam edir

16 iyul, 09:40

Təsviri incəsənət müəllimi olmaq istəyən şəxslərin NƏZƏRİNƏ!

Pedaqoji yazılar

Daha çox göstər
Məktəblərdə riyaziyyatın öyrədilməsi metodikası
11 iyul, 16:59

Məktəblərdə riyaziyyatın öyrədilməsi metodikası

Hər hansı bir müasir ümumi təhsil sistemində riyaziyyat mərkəzi yerlərdən birini tutur və bu, şübhəsiz ki, bu bilik sahəsinin özünəməxsusluğunu göstərir. Müasir riyaziyyat nədir? Niyə lazımdır? Bu və buna bənzər suallar tez-tez uşaqlar tərəfindən müəllimlərdən soruşulur. Və hər dəfə cavab uşağın inkişaf səviyyəsindən və təhsil ehtiyaclarından asılı olaraq fərqli olur.Ümumiyyətlə, riyaziyyatın və xüsusən məktəb riyaziyyatının yaradıcı bir insanın tərbiyəsinə təsiri nədir? Riyaziyyat dərslərində problem həlletmə sənətinin öyrədilməsi şagirdlərdə müəyyən bir anlayışın inkişafı üçün son dərəcə əlverişli bir fürsət verir. Tədqiqat fəaliyyətinə ehtiyac qanunlara marağı inkişaf etdirir, insan düşüncəsinin gözəlliyini və harmoniyasını görməyi öyrədir. Bütün bunlar, fikrimizcə, ümumi mədəniyyətin ən vacib elementidir. Riyaziyyat kursu müxtəlif düşüncə formalarının formalaşmasına mühüm təsir göstərir: məntiqi, məkan-həndəsi, alqoritmik. İstənilən yaradıcı proses hipotezin formalaşdırılması ilə başlayır. Riyaziyyat təlimin düzgün təşkili ilə, hipotezlərin qurulması və sınanması üçün yaxşı bir məktəb olmaqla, bizə müxtəlif fərziyyələri müqayisə etməyi, ən yaxşı variantı tapmağı, yeni problemlər qoymağı və onların həlli yollarını axtarmağı öyrədir. Bunlarla yanaşı, metodik iş vərdişini də inkişaf etdirir, onsuz heç bir yaradıcı proses təsəvvür edilə bilməz. İnsan təfəkkürünün imkanlarını maksimum dərəcədə artıran riyaziyyat ən yüksək nailiyyətidir. Bir insanın özünü tanımasına və xarakterinin formalaşmasına kömək edir. 11 illik məktəb dövründə riyaziyyat kursu, (həndəsə olmadan) əslində, üç əsas hissəyə bölünür: hesab (I-V siniflər), cəbr (VI-VIII siniflər) və analiz elementləri (IX-X siniflər).Riyaziyyat insan düşüncəsinin və məntiqinin əsas hissəsidir və dünyanı və özümüzü dərk etmək cəhdlərinin ayrılmaz hissəsidir. Riyaziyyat zehni nizam-intizamın qurulmasının effektiv yolunu təmin edir və məntiqi düşünməyə və əqli sərtliyə həvəsləndirir. Bundan əlavə, riyazi biliklər elm, sosial elmlər, hətta musiqi və incəsənət kimi digər məktəb fənlərinin məzmununu başa düşməkdə həlledici rol oynayır.Əvvəlcə sual veririk: niyə riyaziyyat digər fənlər arasında belə mühüm və unikal yer tutur? Yəni ümumi məktəb proqramında riyaziyyatın əhəmiyyəti nədir? Çıxış nöqtəsi olaraq, riyaziyyatın nə üçün ümumi kurikulumda vacib bir fənn kimi qəbul edilməsinə dair bir neçə fikir təklif edirik.– Riyaziyyatın köndələn təbiəti var. Ümumiyyətlə kurikulumun tarixinə nəzər salsaq, o zaman riyaziyyat (həndəsə və cəbr) orta əsrlərdə olduğu kimi, yunan dilində də yeddi liberal sənətdən ikisi idi. Bu tarixi rol riyaziyyatın digər fənlər üçün tələb olunan zehni intizamı təmin etdiyi anlayışını dəstəkləyir.– Riyazi savadlılıq konstruktiv, qayğıkeş və düşüncəli vətəndaşlar kimi daha səmərəli həyat sürən fərdlərin mühüm atributudur. Riyazi savadlılığa əsas hesablama bacarıqları, kəmiyyət əsaslandırma, məkan qabiliyyəti və s. daxildir.Riyaziyyat müxtəlif sahələrdə və fənlərdə tətbiq olunur, yəni riyazi anlayışlar və prosedurlar elm, mühəndislik, iqtisadiyyatdakı problemləri həll etmək üçün istifadə olunur (Məsələn, mürəkkəb ədədlərin başa düşülməsi elektronikada bir çox anlayışı öyrənmək üçün ilkin şərtdir). Həmin problemlərin mürəkkəbliyi yuxarıda qeyd olunan riyazi savadla müqayisədə çox vaxt nisbətən təkmil riyazi anlayışlar və prosedurlar tələb edir.– Riyaziyyat bizim bəşəri mədəni irsimizin bir hissəsidir və biz o irsi inkişaf etdirməyə borcluyuq.İkincisi, riyaziyyat digər məktəb fənləri, məsələn, elmlər, incəsənət, iqtisadiyyat və s. üçün təməl bilik və bacarıqları təmin etdiyi üçün riyaziyyatın digər məktəb fənləri ilə necə iç-içə olması məsələsi həll olunmağa layiqdir. Bəzi kurikulumlarda riyaziyyat digər məktəb fənlərinin “instrumental fənn” kimi öyrənilməsidir.Üçüncüsü, biz hər bir ölkənin kurikulumundakı digər məktəb fənləri ilə müqayisədə riyaziyyata ayrılan saatların (saatların nisbəti) və yaxud kursları üzərində düşünmək istəyə bilərik. Bu kəmiyyət təhlili ilə yanaşı, məktəb riyaziyyatının digər fənlərə münasibətdə keyfiyyət təsviri haqqında da məlumat toplamaq lazımdır. Baxmayaraq ki, bu müqayisə bizə müxtəlif ölkələrin niyə riyaziyyata verdikləri əhəmiyyətin tam mənzərəsini göstərməsə də, müqayisə yenə də əlavə müzakirələrə səbəb ola bilər. Dəstəkləmək üçün müstəqil olaraq təklif olunur, digər kurikulumlarda isə riyaziyyat və digər sahələri birləşdirən inteqrasiya olunmuş kurslar təklif olunur.Görkəmli rus riyaziyyatçısı A.N. Kolmoqorov yazırdı: "Riyaziyyat yalnız elmi dillərdən biri deyil. Riyaziyyat özü bir dildir, üstəgəl düşüncədir, sanki dil və məntiq birlikdədir. Riyaziyyat düşünmək üçün bir vasitədir. Bir çox insanın dəqiq düşüncəsinin nəticələrini cəmləşdirir. Riyaziyyatın köməyi ilə bir düşüncəni digərinə bağlamaq olar. Hər biri ayrı-ayrılıqda çox detallı bir izahat qəbul edən qəribə qanunları və qaydaları ilə təbiətin aşkar kompleksləri əslində yaxından əlaqəlidir. Riyaziyyatdan istifadə etmək istəyirsənsə, bu çoxlu sayda faktlarda məntiqin bir-birindən digərinə keçməsinə imkan verdiyini görməyəcəksən. Beləliklə, riyaziyyat ətraf aləmi öyrənmək üçün lazım olan müəyyən düşüncə formalarını formalaşdırmağa imkan verir.Riyaziyyatı asanlıqla öyrənmək üçün məsləhətlər və fəndlərMüxtəlif tənliklər üçün düsturları yazmaq başlamaq üçün yaxşı bir yoldur. Nə qədər çox görsən, bir o qədər əzələ yaddaşına çevrilir.Riyaziyyatı asanlaşdırmaq üçün törəmələri anlayın. Riyaziyyat digər fənlər kimi deyil, onun möhkəm məqsədi, əsaslandırması, məntiqi və müxtəlif həll yolları var. Bütün dünyada tətbiq olunur. Beləliklə, müəyyən bir düsturun və ya tənliyin və ya konsepsiyanın haradan əldə edildiyini anlamaq vacibdir.Riyaziyyat ardıcıl bir fənndir, ona görə də əsasları başa düşməyə əsaslanan digər daha mürəkkəb həllər üzərində işləməyə keçməzdən əvvəl riyazi mövzunun əsasını təşkil edən əsas anlayışları möhkəm başa düşmək vacibdir. Riyaziyyatı bu dünyanın reallığına tətbiq edin. Riyaziyyat gündəlik dərsdir. Bu, praktiki olaraq həyat bacarığıdır. Real həyat vəziyyətlərinə nə qədər çox müraciət etsəniz və maraqlı olsanız, bir o qədər yaxşı nəticə əldə edəcəksiniz.Riyaziyyatı əzbərləmək mənasızdır, çünki hər bir tənlik, hər problem öz unikallığı ilə gəlir. Əzbərləmək əvəzinə, anlayışları anlayın və bəzi anlayışların niyə belə işlədiyini öyrənin. Onun tətbiqini və istifadəsini anlayın.Riyaziyyatın tədrisi metodikasına xüsusi diqqət yetirilməsi vəzifələrin təsnifatı, növlərinin adları məsələsini tələb edir. Metodistlər məktəb problemlərinin sistemini nizamlamaq, onların təsirli növlərini yaratmaq, məktəbdə öyrənmək üçün verilən problemlərin adları üçün müvəffəqiyyətli terminlər seçilənə qədər çalışdılar. Məlumdur ki, riyaziyyat dərslərində akademik vaxtın ən azı yarısı onların həllinə həsr olunur. Əlbəttə ki, məktəb tapşırıqlarını sistemləşdirmək və təsnif etmək lazımdır. Müəyyən bir hissənin keçməsi ilə əlaqədar olaraq hansı növ (növ) dərsləri, nə vaxt öyrənməli, hansı növ öyrənməli – bu metodologiyanın və proqramların mərkəzi məzmununun qanuni bir araşdırma obyektidir. Bu vəziyyətin əhəmiyyəti riyaziyyat metodologiyasının tarixindən bəllidir.ƏDƏBİYYAT 1. Həmidov S.S. V-VI siniflərdə riyaziyyatın tədrisi metodikası. Bakı: ADPU, 2004, 250s. 2. Muradov R.İ., Tahirov BÖ., Namazov F.M., Əfəndi S.N., Qasımov E.A., Abdullayeva Q.Z. Məktəb riyaziyyat kursunun elmi əsasları. Dərslik. Bakı: 2007, 276 S.3. Hüseynova S.R. Riyaziyyatdan ümumiləşdirici və inkişafetdirici məsələlər vasitəsilə nəzəri biliklərin verilməsi və möhkəmləndirilməsi metodikası, nam. dis., Bakı: ADPU, 2003, 176 s. 4. Həmidov S.S. İbtidai siniflərdə məsələ həllinin təlimi metodikası. Bakı: Nurlan, 2003, 152s. 5. Матвеева Н.А. Методические приемы обучения составлению текстовых задач, «НШ» (ж), М., 2003, №6, с.41-45Ləyaqət ƏLƏKBƏROVAŞərur şəhər 2 nömrəli orta məktəbin riyaziyyat-informatika müəllimi

MÜƏLLİMLƏRİN MOTİVASİYAYA TƏŞVİQİ NECƏ APARILMALIDIR?

Yüklənir

MÜƏLLİMLƏRİN MOTİVASİYAYA TƏŞVİQİ NECƏ APARILMALIDIR?

15 iyul, 20:00
“Antikorrupsiya davranış modelinin formalaşdırılması” mövzusunda təlim

Yüklənir

“Antikorrupsiya davranış modelinin formalaşdırılması” mövzusunda təlim

Antikorrupsiya davranış modelinin formalaşdırılması” mövzusunda təlim. Şəmkir şəhərində “Antikorrupsiya davranış modelinin ...

15 iyul, 17:28
Bağçalara qəbul bu tarixdən başlayır.

Yüklənir

Bağçalara qəbul bu tarixdən başlayır.

Bağçalara qəbul bu tarixdən başlayır. #TəhsilTV #EduAz #BağçayaQəbul #MəktəbəqədərTəhsil #ValideynMəlumatı.

15 iyul, 14:28
“Məktəblilərarası Milli Hakaton”un iki mərhələsi artıq geridə qaldı!

Yüklənir

“Məktəblilərarası Milli Hakaton”un iki mərhələsi artıq geridə qaldı!

Məktəblilərarası Milli Hakaton”un iki mərhələsi artıq geridə qaldı! İndi isə gəlin birlikdə bu yolun indiyədək olan ən maraqlı anlarını ...

15 iyul, 13:10

Populyar xəbərlər

9 illik fasilədən sonra geri döndü – MİQ-də rekord bal topladı
11 iyul, 16:23

9 illik fasilədən sonra geri döndü – MİQ-də rekord bal topladı

Ölkə üzrə mərkəzləşdirilmiş qaydada keçirilən müəllimlərin işə qəbulu müsabiqəsi keçən ildən başlayaraq Naxçıvanda da reallaşdırılır. Bu müsabiqədən uğurla keçərək yüksək bal toplayanlar hazırda Muxtar Respublikanın müxtəlif məktəblərində dərs deyirlər."Azərbaycan müəllimi" belə müəllimlərdən biri ilə həmsöhbət olub.Müsahibimiz Günay Qədimova Naxçıvanda MİQ-in test mərhələsində kimya fənnindən 91,75 bal toplayaraq MR üzrə ən yüksək nəticəni göstərib.O, 1994-cü ildə Babək rayonunun Qaraçuq kəndində anadan olub. Orta təhsilini həmin kəndin, daha sonra isə Heydər Əliyev adına tam orta məktəbdə alıb. 2010–2014-cü illərdə Naxçıvan Dövlət Universitetinin Təbiətşünaslıq və kənd təsərrüfatı fakültəsinin "Kimya müəllimliyi" ixtisası üzrə ali təhsil alıb. Ötən ildən MİQ vasitəsilə işə qəbul olduğu Babək şəhəri 2 nömrəli tam orta məktəbdə kimya müəllimi olaraq çalışır.Deyir ki, müəllim olmağı lap kiçik yaşlarından arzu edib:“Kiçik yaşlarımda bacımla müəllim–şagird oyunu oynamağı çox xoşlayırdım. Elə o vaxtdan bu peşəyə böyük həvəs yaranmışdı. Səbirli və təmkinli xarakterim, uşaqlarla yaxşı dil tapa bilməyim, onların uğurlarını görəndə xoşbəxt olmağım deməyə əsas verir ki, əslində mən dünyaya müəllim olmaq üçün gəlmişəm”.Ailəvi səbəblərə görə universiteti bitirdikdən sonra 9 il təhsildən uzaq qaldığını deyən Günay müəllim bu müddətin içindəki müəllimlik arzusunu azalda bilmədiyini vurğulayır.“Müəllimlərin işə qəbulu imtahanına 1 il yorulmadan hazırlaşdım və məqsədimə nail oldum. İmtahanın test mərhələsində yüksək nəticə göstərərək, həmçinin müsahibə mərhələsində də uğur qazanaraq müəllim adını almağı bacardım”.Müəllim əlavə edir ki, MİQ imtahanının bütün mərhələləri obyektiv, aydın və şəffaf keçirilir:“Bu imtahanın əsas üstünlüyü təhsil sistemində çalışmaq üçün ixtisası üzrə yüksək elmi biliklərə və pedaqoji qabiliyyətə malik kadrların seçimini təmin etməkdir. İmtahanda olarkən diqqətimi suallara yönəltdiyim üçün həyəcanımı hiss etməmişdim. Amma imtahan zalından çıxarkən hamı yaxınlaşıb məni təbrik edəndə çox həyəcanlandım. Uzun müddət təhsildən uzaq qaldığımdan bu nəticəni əldə etmək mənim üçün böyük uğur idi. 1 il hazırlaşmaqla yüksək nəticə əldə edə bilməyim bu imtahanın o qədər də çətin və uğurun əlçatmaz olmadığını göstərdi. Mənim fikrimcə, müəllim peşəsini ürəkdən sevib bu məqsəd üçün çalışan heç kim nəticəsiz qalmaz. Düzünü desəm, uğur qazanacağıma inanmayanlar çox idi. Bəzən onları dinləyəndə ruhdan düşürdüm, amma çox istədiyim üçün özümü toplayıb davam edirdim”.Günay müəllim imtahanda qazandığı uğura görə 31 yanvar 2025-ci ildə Naxçıvan Gənclər və İdman Nazirliyinin 2 Fevral – Gənclər Günü ilə əlaqədar təşkil etdiyi mükafatlandırma tədbirində "Gənc müəllim" nominasiyası üzrə təltif edilib. Tədris etdiyi kimya fənninə şagirdlərin marağını artırmaq üçün bir sıra metodlardan istifadə edir:“Şagirdlərimin dərsə marağını artırmaq məqsədilə kimya ilə bağlı müxtəlif layihələr, təcrübələr, pedaqoji üsul və vasitələrdən, həmçinin İKT alətlərindən istifadə edirəm. Şagirdlərimdən biri bu il fənn müsabiqəsində kimya fənni üzrə yarımfinal mərhələsinə keçid almağı bacardı. Şagirdlərimə həm kimya fənnini, həm də özümü bir müəllim kimi sevdirməyi bacarıram. Gənc müəllim olaraq yuxarı sinif şagirdləri ilə də dil tapa bilmək mənim üçün çətin olmadı. Təhsil daim inkişaf edən bir sahədir və müəllim olaraq fəaliyyətimdə bir sıra yeniliklər etməyi planlaşdırıram. Əsas məqsədim şagirdlərin öyrənmə prosesini daha maraqlı, effektiv və gələcəyin tələblərinə uyğun şəkildə təşkil etməkdir”.MİQ imtahanına hazırlaşan namizədlərə isə bunları tövsiyə edir:“Heç nəyin sizi həvəsdən salmasına icazə verməyin. Çox çalışıb ürəkdən istəsəniz, arzularınızı gerçəkləşdirməyə heç nə mane ola bilməz. Biz bu cəmiyyətin təməlini qoyan, gələcəyimiz olan uşaqları formalaşdıran bir missiyanın daşıyıcılarıyıq. Bu yolda hər birinizə uğurlar və tükənməz enerji arzulayıram”.

Qəzetin PDF arxivi

Daha çox göstər
12 iyul 2025-ci il, №25 (9131)
14 iyul, 09:53

12 iyul 2025-ci il, №25 (9131)

07 iyul 2025-ci il, №24 (9130)
7 iyul, 10:49

07 iyul 2025-ci il, №24 (9130)

26 iyun 2025-ci il, №23 (9129)
30 iyun, 10:35

26 iyun 2025-ci il, №23 (9129)

21 iyun 2025-ci il, №22 (9128)
21 iyun, 09:43

21 iyun 2025-ci il, №22 (9128)

15 iyun 2025-ci il, №21 (9127)
17 iyun, 09:43

15 iyun 2025-ci il, №21 (9127)

Transliterasiya olunmuş "Məktəb" jurnalı
11 iyun, 16:51

Transliterasiya olunmuş "Məktəb" jurnalı

6 iyun 2025-ci il, №20 (9126)
10 iyun, 09:53

6 iyun 2025-ci il, №20 (9126)

31 may 2025-ci il, №19 (9125)
2 iyun, 10:34

31 may 2025-ci il, №19 (9125)

24 may 2025-ci il, №18 (9124)
26 may, 10:29

24 may 2025-ci il, №18 (9124)

17 may 2025-ci il, №17 (9123)
19 may, 10:18

17 may 2025-ci il, №17 (9123)

9 may 2025-ci il, №16 (9122)
12 may, 10:07

9 may 2025-ci il, №16 (9122)

3 may 2025-ci il, №15 (9121)
5 may, 10:12

3 may 2025-ci il, №15 (9121)

26 aprel 2025-ci il, №14 (9120)
28 aprel, 10:19

26 aprel 2025-ci il, №14 (9120)

19 aprel 2025-ci il, №13 (9119)
21 aprel, 10:49

19 aprel 2025-ci il, №13 (9119)

12 aprel 2025-ci il, №12 (9118)
14 aprel, 10:11

12 aprel 2025-ci il, №12 (9118)

Qəzetimizə abunəlik

"Azərbaycan müəllimi" qəzetindən ən son xəbərləri və xüsusi təklifləri əldə etmək üçün abunə olun

2025 © "Azərbaycan müəllimi" qəzeti. Bütün müəllif hüquqları qorunur. Məlumatdan istifadə zamanı istinad mütləqdir. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə hiperlink qoyulmalıdır.